19 december - Projekt för sommaren!

Lekstugen/förrådet kommer att bli sommarens projekt!  Detta ska bli en kaninbostad :)
Jag ska få min innekanin Molly till en utekanin och köpa en kompis till henne! Har fått reda på att en kastrerad hane är det bästa. Så jag ska vänja dom vid varandra och sedan ska dom få flytta in hit då :P

Vi ska bygga en utehage runt framsidan så dom kan hoppa både inne och ute. Insidan kommer att vara som en hästbox. Sågspån och halm + en bur/bo. Vi ska även fixa belysning eftersom det är så fruktansvärt mörkt där nere på kvällen.
Och eftersom att det här snart rasar ihop ska vi väl rusta upp det lite först. Fixa dörren etc.

På natten kommer jag att stänga dörren så att dom bara är inne i lekstugan. Det gör det även säkrare för djur och så... vill inte att dom ska försvinna eller bli uppätna :S På dagen är det ju sällan att det kommer djur...

Vi kommer börja med det här i vår tror jag! Då får ni såklart se resultatet med för- och efter bilder ;D





Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0